Leerproblemen

Misschien herkent u het wel, bij u zelf of bij uw zoon of dochter. U heeft iets heel goed geleerd maar op het moment van de toets of op het moment van de presentatie, midden in de vergadering,  weet u het niet meer…..

Niks is zo vervelend en demotiverend voor u en de kinderen. Jullie doen zo jullie best!! Hierdoor word de stressfactor verhoogd waardoor het steeds moeilijker wordt om goed te presteren en wat negatieve gevolgen zou kunnen hebben. Bijv: ik kan het toch niet, het lukt toch niet waarom zou ik dan mijn best doen…

We hebben een linker en een rechterhersenhelft.  Ze moeten met elkaar samenwerken, integreren, de hele dag door met alles wat we doen. Hiervoor hebben ze heel veel bruggetjes met elkaar gevormd (het corpus callosum ofwel hersenbalk). Door herhaling gaan dingen steeds gemakkelijker en dat heeft met die bruggetjes te maken. Maar een stressor (bijv tijd, de juf/ meester die streng kijkt, spanning, reactie op e- nummers enz) kan zo een bruggetje blokkeren.  Alles wat nieuw is, betekent stress! Maar met een beetje stress kunnen we wel omgaan maar als er dan ook nog de spontane toets, tijd, de juf/meester, straf, o.i.d bijkomt….. Gevolg is dat de hersenhelften niet meer goed kunnen samenwerken, er komt niet meer uit wat je erin hebt gestopt.

Bij Praktijk Terra maak ik gebruik van LEAP om de stressor van de bruggetjes af te halen. LEAP staat voor Leer Stimulerend Acupressuur Programma, ontwikkeld door Dr. Charles Krebs. Na een paar balansen kunt u het verschil merken en kan het zelfvertrouwen weer gaan groeien!!

Eén reactie

  1. Hoi Kitty,

    Bedankt voor de LEAP balans. Ik kan me nu beter concentreren. Ook merk ik dat ik het geleerde beter in praktijk kan brengen.

    Groetjes,

    M.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *